Clean eating

Tiszta táplálkozás

Mindig válaszd a kevésbé feldolgozottat! Lényegében a tiszta táplálkozás alapvető gondolata ez.

A tiszta táplálkozás 11 szabálya

A feldolgozott élelmiszerek kevesebb hasznos tápanyagot tartalmaznak és a testre gyakorolt hatásuk negatívabb, mint tiszta táplálkozás, amik kevesebb időt töltenek üzemekben. A feldolgozás során a makrotápanyagok minősége gyakran romlik, a természetes vitaminok szintje pedig csökken. Ügyelj arra, hogy az étel minél inkább felismerhető alapanyagokat tartalmazzon, minél inkább közelebb legyen a természethez és jobban hasonuljon elődeink táplálkozásához!

Fogyassz összetett szénhidrátokat! A szénhidrátokra nagy szüksége van a szervezetünknek, de az egyszerű szénhidrátok, mint a cukor tiszta táplálkozás a liszt inkább ártalmasak és fog fogyni hizlalnak is.

A tiszta táplálkozás egy étkezési minta, ami a friss, teljes értékű ételekre összpontosít. Egy könnyű és élvezetes életstílus lehet, ha követsz pár általános irányelvet. Ebben a cikkben tiszta táplálkozás, hogy mi is az a tiszta táplálkozás és bemutatunk 11 egyszerű módszert, hogy hogyan is lehet kivitelezni. Mit jelent a tiszta táplálkozás? A tiszta táplálkozásnak semmi köze nincs ahhoz, hogy tiszta vagy piszkos-e az étel.

Használj inkább zabot, teljeskiőrlésű lisztet, liszthelyettesítők et. Köretként a tészta, fehér rizs, vagy krumpli helyett válassz rizst, köles t, quinoa t, bulgurtédesburgonyá t,… Ajánlott írások: A szénhidrát a barátod!

Óvatosan a zsírokkal! A telített zsírok és transzzsírok káros hatásait ma már senki sem vonja kétségbe. Ezeket mi is a teljesen kizárandó ételek közé soroljuk!

A tiszta táplálkozás 11 szabálya

Ne fogyassz semmit, amiben feldolgozott növényi olaj, margarin, vagy pálmazsír van. Ne egyél étolajban sült ételeket, vagy olajos, majonézes salátákat!

tiszta táplálkozás

Fogyassz viszont telítetlen, vagy többszörösen telítetlen zsírokat tartalmazó ételeket, mint pl halak, mogyorófélék, avokádó ,… Sütéshez mindig kókuszolajt használj, hidegen történő felhasználáshoz pedig természetes módon tiszta táplálkozás növényi olajakat. Ne bízz a megemelt zsírfogyasztáson alapuló népszerű diétákban, mert ezek eredménye az általános soványodás, teljesítőképesség romlása, izomvesztés, hosszú távon pedig az anyagcsere lassulása, az emésztőszervek betegségei és az erek elzsírosodása jelentkezhet!

Tiszta táplálkozás: Finom és egészséges fogyókúra receptek

Fogyassz bőven zöldségeket és gyümölcsöket! Ha a zöldségfogyasztásod rendben van szervezeted meg fog kapni mindenféle vitamin t, ásványi anyagot és rostot amire szüksége van.

tiszta táplálkozás

Továbbá segítenek a megfelelő ph-egyensúlyt kialakítani. Ehhez arra van szükség, hogy naponta legalább kétszer változatos zöldségeket egyél.

  • Fogyás, de jó étvágya
  • 49 és nem tud lefogyni
  • A súlyok zsírt égethetnek?
  • Növeli- e a hdl súlycsökkenését?
  • Fogyás metaforák
  • Tiszta táplálkozás: Finom és egészséges fogyókúra receptek | merlegvasar.hu

Nem gond, ha bevásárlóközpontokból, vagy a sarki zöldségestől szerzed be ezeket, de a tápértékben legjobb természetesen a biotermelőknél kapható. Ha erre nincs lehetőséged inkább gyorsfagyasztott termékeket válassz mivel tiszta táplálkozás a fagyasztás után képesek megtartani vitaminjaikat.

Ugyanakkor érdemes idénygyümölcsökből bevásárolni és azokat házilag fagyasztani, így akár télen is ehetsz napon érett gyümölcsöket.

  1. A Clean Eating 13 aranyszabálya | Clean Eating Magyarország
  2. A tiszta étkezés piszkos kis hazugságai - Dívány
  3. 4 fontos lépés a tiszta étkezéshez - így kezdd el a clean eatinget!
  4. Clean eating – Wikipédia
  5. Így táplálkozz tisztán: a tiszta étkezés alapjai | Well&fit
  6. Bármennyire hangzatosnak tűnik is az elnevezés, az ún.

Ajánlott írások: Zöldség- és gyümölcsszezonok Magyarországon 6. Ne hagyj ki étkezést!

20 hatásos tipp a tiszta étrendhez

Szervezetednek óránként táplálékhoz kell jutnia, ezért ilyen rendszerességgel egyél és ne hagyj ki étkezést. Napi étkezésed is lehet amiből legalább kettő legyen teljes értékű, kiadós étkezés legyen olyan főtt étellel, ami szénhidrátot, proteint és némi zsírt is tartalmaz.

tiszta táplálkozás

A reggelid mindig legyen szénhidrátban gazdag, hiszen a glikogén raktáraid az éjszaka lemerültek, valamint a nap elkezdéséhez energiára van szükséged. Azonban a vacsorádból száműznöd kell a szénhidrátot és a zsírt, mivel az éjszaka folyamán már nincs szükség ennyi energiára és a felesleges ch zsírként raktározódhat.

A tiszta étkezés piszkos kis hazugságai

Diétázók gyakori tiszta táplálkozás az, hogy estére ugyan szénhidrátban szegény, de zsíros ételt esznek. Ajánlott írások: Így táplálkozz este 7. Legalább napi 3 alkalommal fogyassz fehérjét! A protein az a makrotápanyag amire minden étkezésedben jelen kell, hogy legyen, ha egészséges és fit szeretnél lenni!

Legyen szó reggeli, napközbeni, vagy esti étkezésről! Ezért fogyassz rendszeresen húst, halat, tojást, hüvelyeseket, és növényi fehérjében gazdag magvakat.

A Clean Eating 13 aranyszabálya

Mivel gyakori tévhit fontos kiemelni, hogy a proteinporokat alapvetően nem tartjuk minőségi fehérjeforrásnak, mivel jelen felsorolás több szabályát megszegő termékekről van szó. Ezeket csak akkor fogyaszd, ha sportoló vagy és izomépítéshez, teljesítményfokozáshoz elengedhetetlen. Viszont kazein készítményeket ebben az esetben se fogyassz! Ajánlott írások: Amit tudnod kell a proteinfogyasztásról 8. Mindig tiszta táplálkozás az organikust!

tiszta táplálkozás

Sajnos még ma is nehéz dolog, de ha lehetőséged van a választásra inkább az organikusat válaszd! Zöldségeket, gyümölcsöket piacról kistermelőktől, vegyszereket nem használó biogazdáktól vásárolj. Húsokat inkább háztáji forrásból vásárolj.

tiszta táplálkozás

Ezek mindig sokkal jobbak, mint a szteroidokkal és olcsó táppal etetett állatok húsa. Érdemes tojásból is így vásárolni, ezért a 0 és az 1, kóddal ellátott tojásokat keresd, a 4. Természetesen a felvágottakat   még akkor is ha nem pépes húsnak látszanak felejtsd el! Ajánlott írások: Ezt kell tudnod, ha tojást eszel 9.

Clean eating szabályok

Szorítsd a minimálisra a táplálék kiegészítőket Sokan a tiszta táplálkozás táplálkozás alatt a tápkiegek habzsolását értik. Ez nagyon nem így van! A táplálékkiegészítők nem élelmiszerek, hanem alaposan feldolgozott termékek, amiknek manapság a marketingjük remek, de a hatásuk kétséges.

Például a vízzel tiszta táplálkozás proteinpornak hiába magas a fehérjetartalma, szervezeted a folyékony ételt közel sem hasznosítja úgy, mint a szilárdat. Ráadásul ezekbe jellemzően rengeteg kémiai anyag van és az tiszta táplálkozás génmanipulált szójából kivont aminosavakkal javítják fel még a tejsavó proteinek esetében is!