Az eredményes, tartós fogyás titka: a tudatos fogyókúra

Fogyás változás időszakokban, Olvasd el kapcsolódó cikkünket!:

fogyás változás időszakokban talia zsírégető

Foglalkozás: egyetemi oktató, fordító, tolmács Súly a program kezdetén: kg Jelenlegi súly: 89 kg Eszter, mikor kezdődtek a súlyproblémáid? Tizenéves korom óta mindig voltak súlyproblémáim. Alapvetően soha nem voltam képes egy szinten tartani a súlyomat, vagy híztam, vagy fogytam, ez testileg és lelkileg egyaránt megviselt, a terhesség és a szülés utáni otthonlét pedig csak tovább rontotta a helyzetet.

Nálam ez már nemcsak hiúsági kérdés volt, sajnos a túlsúlyomból egészségi problémák is származtak, ebbe nem tudtam belenyugodni.

Fogyókúránk során nem mindig a mérleg a legjobb tanácsadónk. Elküldöm Egyre többször hallod a tanácsot, miszerint a mérleget el kell felejteni? Igen ám, de ha nem látod magadon a rövidtávú változásokat, akkor bizony a motivációd is csorbát szenvedhet.

Szeretnék sokáig élni, és idősebb koromban is fittnek maradni, számomra ez a legfőbb motiváló tényező a fogyásban. Próbáltad már korábban is leadni a felesleges kilókat? Igen, sokszor nekifutottam, értem is el sikereket, viszont később mindig visszajött a leadott súly. Az évek során azt vettem észre, hogy egyre nehezebben megy a fogyás, egyrészt a testi változások miatt, másrészt lelkileg is, mivel a sok kudarc elkedvetleníti az embert.

Valahogy nem találtam az egyensúlyt az étkezésben. Rosszul éreztem magam a bőrömben, mindenképpen fogyás változás időszakokban akartam a súlyomon és az életmódomon, de éreztem, hogy egyedül nem fog menni.

Olyan sokszor megpróbáltam már, és mindig kudarcot vallottam. Andi oldalára, a Fogyókúrás terápia oldalra véletlenül bukkantam rá az interneten, és ösztönösen éreztem, hogy éppen ilyen segítségre van szükségem.

Sikertelen fogyás

Andi nagyon sokat segített, terelgetett az úton, mert — főleg az elején — nagyon könnyű letérni róla. Együtt kibogóztuk, hogy milyen helyzetekben ettem túl sokat, és megbeszéltük, hogy a korábbi fogyási kísérleteim hol buktak meg, így sokkal tudatosabban vágtam bele az életmódváltásba. Van, aki jutalmazza magát az étellel, mások a stresszt űzik el vele, és bánatűzőnek is megszokott dolog az evés. Mi vezetett nálad túlevéshez? Nálam összetett volt a probléma, és olyan mélyen rögzültek a rossz szokások, hogy nem volt egyszerű őket felismerni.

Ebben is Andi segített, és a rossz szokások, hibás asszociációk felismerése már nagyban hozzásegített a megoldáshoz, a régi, rossz szokásaim kijavításához, és az újak kialakításához. Sokszor jutalmazásképpen ettem sokat, főleg a nap végén, de sok más helyzetben is, például nehéz, stresszes időszakok lezárásaképpen is. A másik nagy csapda az ügyeim fogyás változás időszakokban volt, ilyenkor is fogyás változás időszakokban.

Azt mondtam magamnak, fogyás változás időszakokban megcsinálom, de előtte még ennem kell valamit, ahogy például egy dohányos elszív egy cigit.

fogyás változás időszakokban bethel s30 fogy? s

A lelki háttér felgöngyölítése fontos dolog, de az életmódváltás velejárója a mozgás és a táplálkozás is. Te hogyan változtattál a korábbi szokásaidon?

Korábban nagyon rendszertelenül és gyakran ettem, gyakorlatilag egész nap folyamatosan, de a legtöbbet este. A változtatást azzal kezdtem, hogy felállítottam magamnak egy rendszert: naponta háromszor eszem, nem túl nagy adagokat, de ha az étkezések között éhes vagyok, akkor jöhet egy gyümölcs vagy egy cukormentes müzli szelet.

Az új rendszer jól működik, hamar megszoktam, megszerettem, ma már nem is kívánok többet enni. Nehéz szakítani a régi, rossz szokásaiddal, de ha dolgozol rajta, akkor sikerül, és aztán alig jut eszedbe, hogy valaha volt másképpen is.

Nagy súllyal a mozgás sem volt egyszerű, sokszor néztem a futókat, hogy milyen ügyesek, kemények, kedvet kaptam hozzá.

  • Egy fogyás története: 35 kilót adott le önsanyargatás nélkül Úgy váltott életmódot, hogy csak annyit vállalt, amiről tudta, hogy hosszú távon is képes lesz betartani azt.
  • Hogyan lehet elveszíteni oldalsó kövér nő

Gyors gyaloglással kezdtem, most váltogatom a gyaloglást és a kocogást, és nagyon élvezem, ilyenkor kitisztul a fejem, enyhül a stressz. Az utóbbi időben több dolgot kipróbáltam, járok edzőterembe, kondizni és termi órára is heti alkalommal, de még nem tudom, hogy végül milyen mozgásformánál kötök ki.

Legjobban még mindig a futás vonz. Hogyan oldod meg az étkezéseket? Ha nagyon stresszes időszakom van, sok a dolgom hét közben, akkor inkább rendelek szénhidrátcsökkentett zsírégető mérő, a többi étkezéshez pedig bevásárolok.

Lazább fogyás változás időszakokban szívesen főzök, keresem az alternatív, egészségesebb alapanyagokat.

fogyás változás időszakokban hogyan lehet látni a fogyás eredményeit

Fehér liszt helyett szénhidrátcsökkentett lisztet vagy teljes kiőrlésűt használok, cukor helyett eritritet vagy xilitet, egyébként mindent ugyanúgy csinálok, mint korábban. Ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem eszem fehér lisztes vagy cukros ételt. Semmi nem tilos, ezek is beleférnek néha kis mennyiségben, de ezeket az alapanyagokat otthon már nem használom.

Kerültél konfliktusba a környezeteddel a megváltozott szokásaid miatt? Szerencsére nem. Mindig támogattak, ezért nagyon hálás vagyok nekik. Az életmódváltásom pozitív hozadéka, hogy a családtagjaimat is rendszeresebb étkezésre szoktattam. Korábban azt gondoltam, hogy aki fogyni akar, az már ne vacsorázzon.

Nem lehet megúszni A családok mára számos állami támogatás és kedvező konstrukciójú, visszatérítendő állami támogatású kölcsön közül választhatnak céljaiktól függően. A legmegfelelőbb pénzügyi megoldás kiválasztásában azonban érdemes szakértő segítséget kérni.

Ez nagy tévedés volt. Az esti étkezés az, amikor együtt van a család, általában hideg ételt eszünk ilyenkor, én is ugyanazt, amit ők, én szénhidrátcsökkentett kenyérrel vagy kenyér nélkül, csak zöldséggel. Sok apró dolgot megváltoztathatsz anélkül, hogy a családod észrevenné.

  • Valami rosszul csinálsz!
  • Fényképezőgép karcsúsító funkcióval

Nehéz volt átvészelni a karácsonyi lakomákat? És hogyan étkezel vendégségekben, étteremben?

Frányó Eszter

Ez általában mindenkinek feladja a leckét. A karácsonyi időszak nem volt különösebben nehéz, mert addigra már megszoktam az új életmódot. A nagy ünnepek alkalmával és vendégségben sokféle étel van az asztalon, és ki lehet választani a kevésbé hizlalókat. Ha mindenből csak keveset eszel, gyakorlatilag az egész menüt végigeheted. Étteremben a körettel vagyok óvatos, krumpli és rizs helyett salátát vagy párolt zöldséget eszem, és kihagyom a desszertet.

Fogyás változás időszakokban voltak mélypontjaid, amikor úgy érezted, nem bírod már, nem éri meg. Hogyan küzdötted le őket? Szerintem fontos, hogy átalakítva ugyan, de megőrizz néhányat a korábbi szokásaid közül.

Account Options

Ha nehezebb időszakod van, ezek segítenek túlélni, egy kis kapaszkodót jelentenek. Például ha imádod a pizzát vagy a csokit, az biztosan nem fog működni, hogy ilyesmit ne egyél. Ha mindig nemet mondasz, egy idő után elfáradsz, és feladod. Nálam az a szabály, hogy mindent lehet enni, persze nem mindegy, hogy mennyit, és csak a három főétkezés részeként. Ha valamit nagyon megkívánok, akkor eszem egy kicsit, persze nem esem túlzásokba.

Mindenből van diétás alternatíva, pizzából is, csokiból is. Az első látványos sikerekig kell nagyon kitartani, utána könnyebb, már visz a lendület előre.

Igyekeztem nem belegondolni, hogy milyen sokat kell fogynom, mindig csak a fogyás változás időszakokban öt kilóra vagy az eggyel kisebb ruhaméretre gondoltam, így nem volt olyan ijesztő, és a kisebb cél mindig elérhetőnek tűnt.

fogyás változás időszakokban fogyás dehidrációval

Mi a végső célod? Mikor lennél elégedett magaddal? Még kb. Ahogy mennek le kilók, egyre veszteség súlya jj megy a fogyás, de ez így természetes.

Egy 20 kilós fogyás igaz története

Azt hiszem, már nem is a kilók száma a lényeg, hanem az, hogy az étkezéshez kapcsolódó régi, rossz beidegződések helyett megmaradjanak a most fogyás változás időszakokban, új szokások, mert ezzel lesz tartós a súlyvesztés. Húsz kiló mínusz után milyen tanácsot adnál a súlyproblémákkal küzdőknek? Az biztos, hogy szilárd elhatározás kell, mert az elején nagyon nehéz kitartani. Állíts fel magadnak egy rendszert az étkezésben, a saját rendszeredet, és ehhez nagyjából ragaszkodj.

Persze nem mindig lehet ragaszkodni egy kigondolt rendszerhez, vannak kivételes alkalmak is, de valljuk be, az élet nagyrészt hétköznapokból áll, és fontos, hogy ezeket magunk alakítsuk. Ne sokkold magad fogyás változás időszakokban a szervezetedet, ne légy türelmetlen — néha sajnos én is az vagyok. Jó, ha találsz partnereket, akikkel támogatni tudjátok egymást, és akik átélték azt, amin éppen keresztül mégy.

Kísérletezz, légy bátor, próbálj ki új dolgokat, új mozgásformákat, új ízeket. Amikor a tested átalakul, lelkileg is változol. Megértettem, hogy nem lehetsz normál súlyú ugyanazzal az énképpel, ugyanazokkal az attitűdökkel, amikkel túlsúlyos voltál. Komoly, önismereti munka ez, és nem mondom, hogy mindig könnyű.

Nekem ebben is Andi segített, ezen az úton nem tudtam volna egyedül, a segítsége nélkül végigmenni. Nagyon hálás vagyok neki, nélküle nem sikerült volna. Eszter extra tippje: A kalóriák számolásához: Nekem nagyon bevált a myfitnesspal nevű okostelefonos alkalmazás. Kalóriát tudsz vele számolni, vonalkódokat is lehet vele olvasni, egy csomó magyar termék vonalkódjabenne van.

Az fogyás változás időszakokban is rögzítheted, kiszámolja, hogy mennyi kalóriát égettél el, de egyéb fitnessalkalmazásokkal is összekapcsolhatod pl. Endomondo, ami szintén kedvencem   Azt nem kell várni, hogy teljesen pontos adatokat ad, de legalább nagyjából látod, hogy a tervezett fogyásodhoz mennyi kalóriára van szükséged, és mennyit fogyasztottál el.

Online felületen is működik szerintem, de a vonalkódok miatt kényelmesebb telefonnal használni. Motiváló, mert minden egyes nap után kiírja, hogy ha így folytatod, 5 hét múlva hány kiló leszel.

fogyás változás időszakokban fogyni fog időszak alatt?

Én nem vagyok számolós, de most félve vallom be, hogy függő lettem Íme a link: myfitnesspal Gratulálunk Eszter! További sok sikert neked!